dinsdag 30 juli 2024

Taughannock SP en een middagje shoppen.

Was het voorgaande ochtenden best fris wanneer we vroeg buiten kwamen om naar het ontbijt te lopen, vanmorgen was het warm en benauwd. Het weerbericht geeft voor vandaag regen en onweer op en gezien de hoge luchtvochtigheid zal dat niet lang op zich laten wachten.

Na het ontbijt zijn we eerst naar de winkel op Cornell University gereden. Caro wil namelijk héél graag een hoodie van Cornell University hebben. Ze heeft een grijze hoodie met het rode Cornell logo gekocht en voor Olaf hebben we een donkerblauw T-shirt gekocht.

Vervolgens de navigatie ingesteld op Taughannock State Park, zo'n 9 mijl buiten Ithaca. Hier vind je de hoogste waterval van New York State. Bij het park aangekomen de auto geparkeerd aan de kant van Cayuga Lake. We zijn daarom eerst naar de waterkant gelopen om het meer te bekijken en met steentjes te gooien en te kijken hoe vaak ze stuiterden op het water.
Na een tijdje zijn we richting de trail naar de waterval gelopen. Dit was een redelijk vlak pad door een bos. En omdat de rivier voor een groot deel droog staat hebben we ook een stuk in de rivierbedding gelopen.
Weer terug op het bospad zagen we veel grote roofvogels vliegen. In een boom aan de overkant van de rivier zagen we er minstens 10 zitten, het lukte alleen niet zo goed om dit op foto vast te leggen. Hieronder mijn poging.
Na zo'n 1,5 km lopen kwamen we bij de waterval uit.
Hoog was hij zeker, en indrukwekkend ook wel. Maar ik denk dat hij in het voorjaar, met meer water, nóg indrukwekkender is.

We hebben een tijdje naar de waterval gekeken, naar de hoge steile wanden om ons heen en naar de grote roofvogels die er rondvlogen en we hebben een foto van ons 4en laten maken voor de waterval en toen vonden we het tijd voor de wandeling terug naar de auto.
O ja, Ducky was vandaag natuurlijk ook mee.
Het volgende reisdoel werd ingesteld, de Finger Lakes Premium Outlets. Nog zo'n 3 kwartier rijden over de Cayuga Lake Scenic Drive, een mooie weg die eigenlijk weinig zicht gaf op het meer vanwege de hoge bomen. Maar we reden langs mooie huizen en veel wijngaarden.
Best een bijzondere ligging, deze outlet. We reden een tijd lang over het platteland en ineens was daar de outlet! We hadden er ook, met de outlets in Florida in gedachten, een beetje een andere voorstelling bij. De winkels lagen rondom een heel groot parkeerterrein, niet echt op loopafstand van elkaar.
We reden de auto eerst richting de Levi's. Daar zijn we alle 4 geslaagd. Maurice, Caro en ik voor een spijkerbroek en Olaf 2 shirts. Vervolgens de Adidas in maar dat was echt 3x niks, net zoals de Nike store. De Yankee Candle winkel zijn Caro en ik wel even binnen geweest, maar omdat ik zo verkouden ben ruik ik niets dus dan heeft het weinig zin. Later deze vakantie nog maar eens proberen.
Vervolgens naar Under Armour, de favoriet van Maurice. Hij heeft hier weer flink ingeslagen en ook Caro (sportlegging) en Olaf (broek) hebben hier iets gekocht. Toen we de winkel uitliepen zagen we al een donkere lucht aankomen. Hoe lang zou het nog duren voordat het zou gaan regenen?
Omdat Olaf 'hangry' werd (narrig van de honger) zijn we iets gaan eten bij Big Greek Grill. Olaf nam Spanakopita (bladerdeeg met kaas en spinazie. Geef Olaf iets met spinazie en hij is blij!), Caro en ik deelden een pita gyros. De nog steeds niet fitte Maurice wilde niets.

Inmiddels werd de lucht steeds zwarter. We zijn daarom de auto ingestapt en naar de volgende winkel gereden in plaats van gelopen. Bij Aeropostale heeft Olaf 3 nieuwe t-shirts gekocht. Caro en ik wilden naar de Old Navy, we zijn er naartoe gelopen, maar bij de winkel aangekomen besloot Maurice toch maar terug te lopen om de auto te halen en voor de deur te parkeren. En dat was maar goed ook, want het noodweer barstte ineens los!
In de Old Navy hebben we geappt naar (o)ma. Die wil graag een nieuw vest en we wilden graag even met haar overleggen. We hebben een mooi vest voor haar gekocht en voor mijzelf ook eentje. Caro kocht een heerlijk zachte joggingbroek en Olaf vond een shirt van Deadpool dat ie helemaal geweldig vond.
En de laatste aankoop van vandaag waren Calvin Klein boxers voor Olaf.

We zijn dus aardig geslaagd hier. Ook al hebben vrouwen de naam, de meeste aankopen waren toch echt voor de 2 mannen in ons gezelschap!

De terugreis naar Ithaca was iets meer dan een uur. Bij het hotel aangekomen is Maurice zijn bed in gekropen om even te slapen en Olaf en ik hebben beiden gedoucht.

We hadden zin in pizza vanavond en omdat Maurice zich niet happy voelt en ik niet auto wil rijden met mijn frozen shoulder hebben we pizza's besteld. Ook best leuk om eens te doen!
We hebben de pizza's op bed opgegeten, het smaakte prima.

Daarna de koffers weer ingepakt want morgen reizen we weer verder.

Nu nog even het blog online zetten en dan lekker slapen!

1. Goedemorgen mijn dag begint met het lezen van de blog...super leuk! Wat vervelend dat jullie je niet zo fit voelen zeg beterschap 😊 groetjes Monique

2. Jullie zijn aardig geslaagd.wat is het mooi daar beterschap voor jullie (o)ma

3. Heerlijk om hier dan een wandeling te maken met wat minder hoogte verschil. Haha en dat eendje! Hilarisch!!
    Enne... Vandaag kochten de mannen het meest bedoel je vast!!