maandag 5 augustus 2024

Christmas in augustus

Voor vanochtend hadden we de wekker gezet. We wilden om 8.00 uur ontbijten zodat we een beetje bijtijds op pad konden. Gisterenavond zei het weerbericht dat het vanochtend zou regenen, maar het was gelukkig droog. Het zag wel erg grijs buiten.

Het ontbijt was standaard, zoals in de meeste hotels. Brood of bagels, yoghurt, cornflakes en andere ontbijtgranen en zelf wafels maken. Voor ons is dit meer dan genoeg.

Na het eten alle koffers weer in de auto gezet en we konden gaan. Eerst nog even de auto wat te drinken gegeven ($ 3,59 per gallon) en toen de navigatie ingesteld op onze eerste stop: Caro. Niet omdat hier iets bijzonders te zien is, maar het is toch leuk om in een dorpje te zijn geweest wat jouw naam draagt!
Het was een goede 2 uur rijden. Het eerste stuk ging over de snelweg, maar daarna reden we weer over landweggetjes en door kleine dorpjes. Dat laatste is toch een stuk leuker rijden, zéker als de zon ook nog eens gaat schijnen.

Caro en Olaf waren achterin inmiddels weer in slaap gevallen. Maurice en ik keken onze ogen uit naar de ruimte hier. Boerderijen met enorme weilanden en maïsvelden. En allemaal vrijstaande huizen met een enorm grasveld, de meesten perfect gemaaid.. Robert zou zich hier uit kunnen leven op zijn grasmaaier!!
Eenmaal aangekomen in Caro moesten we nog op zoek naar een plaatsnaam-bord. We hebben een paar rondjes gereden en uiteindelijk kwamen we een bord tegen! Dus hup, de auto uit en een foto maken van Caro bij het bord.
Zo, en nu op naar de volgende stop. De navigatie werd ingesteld op Frankenmuth, een kleine 20 minuten rijden. Wat een toeristisch plaatsje is dit zeg, en helemaal in Duitse stijl!
Maar dat was niet de reden dat ik dit in onze route had opgenomen. In deze plaats vind je ook Bronner's Christmas Wonderland, de grootste kerstwinkel ter wereld. Tja, daar móet een kerstgek als ik natuurlijk heen!

Maurice en Olaf zijn in de cafetaria gaan zitten terwijl Caro en ik rondliepen en alle kerstballen en andere kerstversieringen bekeken. En dat mét kerstmuziek erbij, heerlijk!

We hebben ons ingehouden en slechts 1 kerstbal gekocht. Deze hebben we laten personaliseren door er 'USA 2024' op te laten zetten, als herinnering aan deze vakantie.
Volgende stop was nog geen 10 minuten rijden, Birch Run Premium Outlets. Olaf is namelijk nog steeds op zoek naar nieuwe schoenen. Dus hier de Adidas winkel opgezocht, maar het lukte weer niet om hier een paar te vinden dat hij en leuk vond én lekker zat.

Iets verderop zat New Balance, misschien moest Olaf daar eens kijken. Het eerste paar schoenen dat hij leuk vond zaten ook gelijk lekker. Top! Omdat de aanbieding '2e paar 50% korting' was heeft hij dezelfde schoen ook nog in een andere kleur uitgezocht.

Fijn bij NB is dat je schoenen in verschillende breedtes kunt kopen. Dus dezelfde modellen kun je kopen in normaal, wijd en zelfs extra wijd.
Daarna nog heel even snel bij Yankee Candles naar binnen maar ze hadden geen votives of kleine potjes. Alleen die grote potten, maar die zijn te zwaar om mee te nemen in de koffer helaas.

Voordat we zouden gaan rijden naar onze eindbestemming, ons hotel in Grand Rapids, hebben we nog een caramel sundae gegeten bij de McDonald's. Dat vind ik toch echt één van de lekkerste ijsjes die er is!
De reis naar ons hotel duurde nog zo'n 2 uur, over oersaaie snelwegen.

Na inchecken en de spullen naar de kamer brengen wilde Olaf meteen zwemmen. Niemand wilde mee gaan zwemmen maar hij wilde ook niet alleen gaan. Dus ik ben maar met hem meegegaan en heb bij het zwembad mijn boek uitgelezen.
Rond half 7 zijn we in de auto gestapt, op weg naar Longhorn Steakhouse. Olaf, Maurice en ik hebben een portie Texas Tonion gedeeld, gefrituurde uisnippers. En daarna een heerlijke steak (Maurice en ik), herbcrusted chicken (Olaf) of hamburger (Caro) op. Goed gegeten hier!

En nu zijn we weer terug op de kamer. Lekker slapen zometeen! En hopen dat de weersverwachting voor morgen niet klopt!!

1. Wat een heerlijke benzineprijzen he!! Je gaat bijna voor de lol tanken.
    Wat leuk om te zien dat er een dorp naar Caro is vernoemd!!😜
    OMG... Wat een kerstwinkel!! Hoe heerlijk is dat!! Hopelijk is de (gave) bal goed verpakt en komt ie heelhuids thuis aan.