zaterdag 27 juli 2024

Reisdag naar Ithaca

Vannacht een paar keer wakker geweest. Ik heb overal spierpijn, ik voel me echt grieperig. Om tien voor 7 word ik wakker van Maurice. Hij is zich aan het aankleden om te gaan ontbijten. Ik neem 2 paracetamol in en stap onder de douche, wie weet knap ik daar een beetje van op.

Na het douchen zijn Caro en Olaf ook wakker. Zij gaan zich aankleden en ik ga naar beneden. Het ontbijt is weer hetzelfde als in het vorige hotel, wéér geen creamcheese. Maar een paar geroosterde boterhammen en een yoghurtje voldoen prima om de maag te vullen.

Een kwartiertje later schuiven Caro en Olaf ook aan. Caro bakt een wafel, Olaf neemt cornflakes met melk.

Na het ontbijt gaan we de koffers pakken en is het tijd om te vertrekken. Ons einddoel vandaag is Ithaca in New York State. Maar ik heb nog een paar stops gepland onderweg.

De navigatie wordt ingesteld op Newfield, onze eerste stop. Dit is ruim 3 uur rijden. We rijden stukken over de snelweg, maar ook over bochtige binnenwegen. We verbazen ons iedere keer weer over de huizen die we in de middle of nowhere zien staan. Je rijdt eerst hele stukken door een bos en dan ineens heb je een soort van dorpje. Wat zal het lang rijden zijn om boodschappen te doen of naar school te gaan!

Halverwege de rit ben ik in slaap gevallen, iets wat ik echt nooit doe tijdens een autorit! Maar ik ben gewoon zó moe!

In Corning zijn we gestopt om te tanken en een sanitaire stop te maken.

Vanaf hier moesten we nog 3 kwartier rijden tot aan Newfield. Hier gingen we de covered bridge bekijken. Dit is de laatste die nog is overgebleven in het Finger Lakes gebied. Bij het binnenrijden van het dorpje zagen we op een grasveld voor een school een hoop kraampjes staan en het was er best druk. Wij dachten "leuk, een braderie" en hebben snel de auto geparkeerd. Maar het waren geen kraampjes met spullen voor de verkoop, maar je kon je daar voor allerlei clubjes aanmelden ofzo. We zijn meteen weer omgedraaid en de auto weer ingestapt.
Iets verderop zagen we de brug. We hebben de auto geparkeerd langs de kant van de weg en zijn naar de brug gelopen. We hebben wat foto's gemaakt en even lekker in de zon gezeten.
Volgende stop was Buttermilk Falls State Park. Hier hebben we de gorge trail gelopen. Een pittige route met veel trappen omhoog langs de watervallen. Via een brug kon je naar de andere kant van de watervallen en daar liepen we via de rim trail, een pad door het bos, weer naar beneden.
Het was ook mogelijk om te zwemmen onderaan de watervallen, maar ik voelde me echt niet lekker, dus we besloten door te rijden naar ons hotel.
Om 14.00 uur kwamen we aan bij het Best Western hotel in Ithaca. Inchecken kan eigenlijk pas na 15.00 uur, maar ze hadden de kamer al klaar, dus we konden alle spullen pakken en naar de kamer.

Maurice, Caro en Olaf zijn hierna naar de Walmart gereden om boodschappen te doen terwijl ik mijn bed indook om wat te slapen. Ik heb zo'n 2,5 uur geslapen. Tussendoor wel gemerkt dat ze terug zijn gekomen met de boodschappen en naar het zwembad vertrokken maar toch verder geslapen tot een uur of 17. Ik was wel wat opgeknapt gelukkig en ben daarna ook nog naar het zwembad gegaan om wat te lezen in de zon.

Rond half 7 terug naar de kamer, omkleden en de auto weer in, op weg naar de Texas Roadhouse.

We moesten even wachten, maar al met een minuut of 5 konden we naar onze tafel. Jammer is dat ze niet meer de pelpinda's hebben waarvan je de schillen gewoon op de grond kon gooien. Er werden broodjes met kaneelboter op tafel gezet. Olaf en ik vinden die echt heerlijk, in tegenstelling tot Maurice en Caro.
We hebben lekker gegeten alhoewel bij mij de trek nog niet helemaal terug is.
En nu uitbuiken op de kamer en kijken of het lukt het blog online te krijgen. Om de één of andere reden doet de blog heel raar en wil hij vaak niet laden.

1. Wat naar dat je je niet fit voelt. Komt misschien ook van de lange heenreis?
    Die covered bridges hoop ik bij een volgende reis ook te gaan zien. Prachtige foto's van de trail. En de dag afsluiten bij Texas Roadhouse... Heerlijk begin van de vakantie!!

2. Hopelijk is maar 1 dag en hopelijk voel je morgen weer wat beter

3. Leuk om alle verhalen weer te lezen. De foto's zien er weer prachtig uit.

4. Prachtige foto’s. Hopelijk gauw fit Ellen.